Napjainkban egyre több gyermeknél probléma, hogy nem beszél „időben”. De mit is jelent, hogy nem beszél időben? Ebben a rohanó világban elvárjuk, hogy a gyermek már 2,5-3 évesen beszéljen, figyelmen kívül hagyva saját fejlődési ritmusát. A szülő tanácsatalan, illetve ha első gyermekről van szó, nem is tudja, hogy „probléma” lehet gyermekével. Hogy mi van a hátterében, vagy hogy ő hogyan is segíthet, arról aztán végképp fogalma sincs. Az óvodán keresztül már elkerül a Nevelési Tanácsadóba, ahol logopédiát, mozgásfejlesztést és pszichológust írnak elő jó esetben. Hogy ebből mi valósul meg a mai rendszerben, arról elkeserítő tapasztalatok vannak. Pedig a megkésett beszédfejlődés hátterében állhat idegrendszeri éretlenség, fizikai elváltozás, illetve lelki okok is! Mi lovas oktatók már többször tapasztalhattuk, hogy a szülő azért hozza el hozzánk gyermekét, mert hallott róla, hogy a lovaglás segítség lehet beszédindításban. Ez így is van, hiszen segít az idegrendszer beérésében és oldja a belső szorongást. Na, de mit is tegyünk egy megkésett beszédfejlődésű gyermekkel? Ehhez nyújt segítséget ez a workshop! Szeretném, ha a lovas oktatók, fejlesztők, terapeuták ismernék a megkésett beszédfejlődés mögött húzódó okokat és a megfelelő gyakorlatokat lóháton, amivel segíthetik a megkésett beszédfejlődésű gyermekeket.